Skoči na filtre seznama
Filtriranje se bo izvedlo ob spremembi izbire filtra in ne zahteva dodatne potrditve.

Objava storitve na eUpravi

Osnovni namen portala eUprava je ponuditi upravne in druge storitve uporabnikom (fizičnim osebam) preko svetovnega spleta in s tem zagotoviti dodatno, elektronsko pot za opravljanje teh storitev na sodoben, enostaven način.

Če ste institucija javnega sektorja in želite omogočiti elektronsko oddajo vaših vlog, predlagamo, da si ogledate postopkovnik, ki je na voljo na povezavi: Postopkovnik-za-vzpostavitev-storitve-portal-eUprava-5.3.2024-usklajen.pdf

Prednosti objave elektronske vloge na portalu eUprava – za organ, ki vlogo rešuje:

  • organ prejme vloge na standardiziran način z možnostjo avtomatskega evidentiranja vloge (podatkov) v svoj zaledni sistem (npr. v evidenco dokumentarnega gradiva);
  • organ prejem podatke, ki so na vlogi potrebni; podatki, ki so pridobljeni iz uradnih evidenc, so v XML-ju in PDF vizualizaciji vloge posebej označeni; organu teh podatkov ni več treba preverjati v uradnih evidencah;
  • če je vloga plačljiva, organ plačilo prejme preko državnega sistema ePlačila;
  • omogočeno je elektronsko vročanje (preko državnega sistema SI-CEV) v varni predal uporabnika na eUpravi.

Prednosti vzpostavitve storitve vpogleda v lastne osebne podatke na portalu eUprava:

  • »lastnik storitve«, ki je upravljalec določene uradne evidence, lahko MDP pooblasti za prikaz lastnih osebnih podatkov, s čimer tudi izpolni zahtevo 15. člena Splošne uredbe o varstvu podatkov. Uporabnikom pa omogoči na enem mestu pregled njihovih lastnih osebnih podatkov, ki so shranjeni v različnih uradnih evidencah in bazah podatkov.


Prednosti vzpostavitve storitve vpogleda v javne podatke na portalu eUprava:

  • za vzpostavitev storitve javnega vpogleda v podatke iz uradnih evidenc na portalu eUprava lastnik storitve (oziroma vira podatkov) potrebuje pravno podlago. Lastnik storitve določi tudi podatke, do katerih bo mogoče dostopati, in potrebne pogoje za vpogled v te podatke.
  • Z implementacijo javnega vpogleda v uradne evidence organa se poveča transparentnost delovanja javne uprave. Organ s tem zmanjša število poizvedb, ki jih na organ naslovijo posamezniki, ki iščejo informacije, ki so zapisane v uradnih evidencah, ki jih vodi organ.
  • Končni uporabniki z implementacijo javnega vpogleda v uradne evidence na portalu eUprava pridobijo vpoglede v podatke, ki jih potrebujejo. Ob tem se zagotavlja enotna uporabniška izkušnja. Odpade potreba po iskanju podatkov na različnih spletiščih, podatki pa so neposredno iz uradnih evidenc torej relevantni. Odpade tudi potreba po vlaganju zahtevkov na organe za vpogled ali pridobitev podatkov iz uradnih evidenc.


Vabimo vas, da možnost preučite in jo izkoristite v dobro našim skupnim uporabnikom (končni uporabniki in tisti, ki vloge rešujejo).

Svojo pobudo za novo storitev na portalu eUprava lahko pošljete na ekc@gov.si.

POVRATNE INFORMACIJE